fredag 1 april 2011

Tidig start på dagen idag.

Idag så hade jag äran/turen att få åka till Gävle och vara lasthjälp på mejeriet.
Det innebar att jag klev upp strax före tre på morgonen/natten och släpade min halvvakna kropp ut till bilen och körde i snöslasket in till Gävle medan radion spelade Vaken i P3 & P4. Vilket sjukt program, har sagt det förut och säger det igen, de som är vakna vid den tiden och ringer in till programmet är inte kloka. Vilka konstiga människor det finns där ute.

Efter ett antal mils åkande är jag framme och får börja plocka, grädde, gräddfil, creme fraiche, lätt creme fraiche, olika smaker av creme fraiche, yalla finns också i 6-7 olika smaker, juice en hel uppsjö, långfil, laktosfri fil och nyponsoppa och blåbärssoppa, you name it och då har jag ialla fall inte plockat mjölken och de stora yogurth förpackningarna....
Det är som gjort för att man ska plocka fel, men trots den tidiga timmen så gick det riktigt bra!

När allt sedan var klart så åkte jag hemåt och L körde ut varorna med lastbilen, när jag kom till Tierp så svängde jag in på apoteket och hämtade ut min medusin!





Nu blir det en tablett tre gånger om dagen i 14 dagar.... Snacka om hästdos!

Ja ja, bara jag blir frisk så blir det bra.
Nu ska jag försöka sova en stund innan det är dags att jobba lite till och sedan hämta hem Patrull. Ellen ska troligen hämta sin lilla ponny idag. Spännande!

6 kommentarer:

  1. Halvnakna kropp läste jag....det var så konstigt att du åkte för att lassa mejeriprod. halvnaken, men vid omläsningen fick jag det rätt! Halv-vaken stod det ju, det blev bättre, fast övriga morgonpigga vid mejeriet hade kanske uppskattat halv-naken.....? Kramar

    SvaraRadera
  2. hahaha, läste att du släpade ut din halvnakna kropp.. ..låg här å funderade varför du inte klätt dig ordentligt, tillslut slog det mig att det kanske inte va så det stod :) snacka om trött annika, men kul läsning blev det ju iaf, såg framför mig hur du såg ut :P

    SvaraRadera
  3. Jaa det kanske hade varit uppskattat, men väldigt opraktiskt eftersom jag frös ändå trots långkalsonger och dubbla fleecetröjor...

    Men kul bild jag fick för min inre syn där!
    ; P

    SvaraRadera
  4. Flera som läst fel! Ha ha ha!

    SvaraRadera
  5. Alltså vaken i p3+p4 gives me the freaks. Dock var det det ENDA som spelades de tider jag var vaken i Japan så av någon anledning LÄRDE jag mig att lyssna på skiten. Men som sagt. Det och Karlavagnen är så otroligt dåligt och näst intill obehagligt.

    SvaraRadera
  6. Skönt att det är någon mer än jag som känner så, man kan ju bli orolig att det är något fel på en själv ibland! ; )

    SvaraRadera