tisdag 26 april 2011

Vaknade av fågelkvitter och en galen tupp!

Visst är det väl underbart med våren och alla ljud som hör den till, fåglarna kvittrar ikapp och humlorna som surrar, men en tupp som tror att han måste väcka hela världen klockan halv fem...... Inte riktigt lika underbart!

Ja ja jag försover mig ju inte.
I natt har alla hästar fått sova ute, det är ju rena sommarvärmen!

Nu är det vardag igen och jag ska jobba, men jag ska i alla fall försöka hinna med lite träning av Prims.

Vi (jag & Jessica) tömkörde henne igår det gick ju kanon bra, vi hade "skramlan" med och släpade den en bit sedan satte jag repet i ringen på selen och höll i det så Primula drog den själv, hon tog ett par steg i sidled när repet gick mot benet första gången men sen var det lugnt. Vi bytte sida halvvägs och det var ungefär samma reaktion på den sidan. Innan vi bytte sida så kunde jag gå med Jessica bakom Primula och samma sak på andra sidan när vi var på väg hemåt. Hon är väldigt duktig och lyssnar på tömtagen!

Så åter igen är jag stolt över lilla fröken!

När vi var på väg hem så var B ute och körde Arina med en "skramla" och det såg riktigt bra ut, så hemma på planen igen så erbjöd vi oss att hjälpa honom att sätta dit den andra "skramlan" så att vi kunde köra med en på varje sida. Det gick kanon, visst blev hon lite rädd när det gick emot på ena sidan och så var det likadant när hon steg iväg åt andra hållet men hon accepterade det ganska snabbt och lugnade ner sig och gjorde det hon skulle!
Så efter en stund så satte vi fast båda "skramlorna" i selen och vi andra ställde oss på sidan och tittade, det gick riktigt bra. Hon trampade på ett rep en gång men det hände inget mera än att hon stannade til och sedan fortsatte!

Så härligt när man ser att ens arbete leder till framsteg och att kunna hjälpa någon!

En underbar dag med (som vanligt) mycket hästar, men också mycket skratt och härligt solsken!

3 kommentarer:

  1. Det låter som stora framsteg på kort tid, hoppas det håller i sig! Tummen upp för er.

    SvaraRadera
  2. Perfekt ju! kom ihåg vilan därimellan bara så kommer allt å funka fint :) kram!!

    SvaraRadera
  3. Ja då vilan kommer ju automatiskt när jag måste jobba mera!

    Jag njuter ändå av varje stund som jag får jobba med dem, både Primula och Peggy!

    SvaraRadera