fredag 8 april 2011

Mera Patrull!

Fy vad jag tycker att det här är svårt.

Nu har jag haft besök av en jätte trevlig kvinna och hennes man som var intresserade av Patrull och verkade bra på alla sätt och vis.

Vi gjorde som tidigare gånger att de fick borsta, kratsa och sadla honom. Han skötte sig utmärkt och kvinnan verkade vara ganska lyhörd för de där små signalerna som visar att något är bra eller inte bra.
Patrull följde med henne ut och trilskades inte alls när hon ledde honom mer än att han testade om han fick gå och rycka med huvudet, det fick han inte.

Medan de stod och ryktade ringde de som var och tittade igår och sa att de ville ha honom...... Så där står jag och har två olika köpare på honom och en till som står i stallet och verkar väldigt intresserad, och ytterligare en som kommer i helgen.


Under ridningen så var hon i början lite velig och det utnyttjade han givetvis, men när jag talade om vad som brukar hjälpa när han inte "kan" stå stilla så blev Patrull väldigt medgörlig igen och allt flöt på.

Han skulle få gå på lösdrift och det fanns redan Ardenner i "stallet" de hade vana av stora och tunga hästar och hade en hovslagare som skodde och verkade dom.

Vi avslutade i stallet och jag sa som till de tidigare att det kommer andra som vill titta på honom och att jag sedan ska försöka ta ett beslut............
Det känns skitjobbigt!

I morgon kommer ytterligare en intresserad och vill se och prova honom, sen får jag väl sätta mig och skriva en för och emot lista.

Kul att så många vill ha honom men jobbigt att försöka välja.
Men samtidigt är det ett enklare beslut att fatta än det som jag varit rädd att jag skulle behöva göra om ingen ville ha honom!
Men hur skulle det kunna var så att ingen vill ha honom han är ju helt underbar!

3 kommentarer:

  1. Kämpigt, men samtidigt kul. Gå på och lita på din magkänsla och kanske försök å lyssna lite på puppen å vad han verkar vilja e mitt råd till dig. Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Till vår älskade dotter!

    Ett barn, vilket mirakel
    väl värt att vänta på.
    Det största och det bästa
    som vi kunde få.

    Vår dotter kunde förtjusa
    från början med sin charm.
    Och gärna blev hon buren
    på någons starka arm.

    Men snart hon började tröttna
    på att bara vara rar.
    Och livet hade så mycket
    sånt som lockar och som drar.

    Den tiden gick så fort
    från liten tjej till stor.
    Dock är hon alltid älskad
    Långt mera än hon tror!

    massor av kramar till dig, Cessa!
    Du kommer att göra ett bra val för Patrull
    även om det känns jobbigt.

    SvaraRadera
  3. Man mamma då nu fick jag ju tårar i ögonen av det du skrivit! Tack Jag älskar er oxå!

    SvaraRadera