söndag 10 april 2011

Hästskjuts!

Det är vad jag och Jessica (och Linnea) har roat oss med idag!

Vi åkte till kyrkbyn och skjutsade runt en himla massa folk, kyrkan hade någon sorts familjedag med loppis och lotterier och trollkarl och så det bästa så klart hästar!!!

Resan dit tog ungefär en timme i maklig skritt och sedan körde vi mellan 11.30 och 13.30, det blev mååånga varv runt samma kvarter. Men våra underbara hästar Peggy och Helge skötte sig utmärkt!!!!

 Nu kör vi iväg!


 Helge har bara liiite bråttom, så Peggy får gå först och agera bromskloss, det var hon jäääätte bra på! ;)
 Dags för matrast.
Det blev inga bilder från när vi körde folk, eller det blev det en himla massa men inga som jag knäppte eftersom jag körde! ; )
Resan hem tog ungefär en timme den också men då var Peggy rejält trött i hjärnan så hon knatade bara på och brydde sig inte ens om rådjuren vi såg bredvid vägen.

Nöjd är jag i alla fall, Peggy är en klippa och Helge ja han är ju så cool.
Härlig dag med hästar i solsken, det enda som varit lite jobbigt är att jag måste ju ta ett beslut, men jag tror att jag har fattat det nu!

1 kommentar:

  1. Vad härligt det verkar! Måste få provåka nån gång.
    Helst en solig och fin dag som den såg ut att vara på bilderna!
    Lovar ta med morot till häst och kusk, om det hjälper som muta?

    SvaraRadera