söndag 3 april 2011

Törs man hoppas eller våga tro?!

Hade besök här idag. Ett par som ville titta på Patrull.

De verkade trevliga och bra.

Vi tog in Patrull och de klev in och borstade honom, löft hovar och pillade på honom. Jag hämtade sadeln och träns, de ville filma mig när jag red honom. Sadlade på och gick ut.

Tog några varv i skritt för att värma upp, gjorde lite skänkelvikningar, framdelsvändningar och så travade vi i vänster varv och sedan höger varv. Då känner jag att han inte går rent.
SKIT också, ja jag lär ju fråga vilket ben han haltar på för det här kan ju inte undgå någons ögon, men de ser inget. Nej är han halt, det syns inte...
Jaha jag sitter där och funderar på varför? Det är troligen för att vi red hem från Ellen och gick genom snön och på isen, det var ju både jobbigt och halt för honom, det gjorde jag i fredags idag är det söndag... Träningsvärk?! Ja troligen och så kanske någon sträckning på det?!

Ja men i alla fall så markerade han ytterst lite och vi fortsatte, han blev bättre när han blev varmare. Så provade hon att rida honom, hon är en tjej på ca 150cm och kanske 40 kg, det gick kanon men hon kände också orenheten och jag är benägen att hålla med dem det syntes inte mycket.

Så ska han prova, han är ca 190 cm lång och väger kanske 150kg, men Patrull verkar inte bry sig om det. Det blir bara skritt....

Så sadlar vi av och selar på. Patrull kliver i skaklarna som om han aldrig gjort något annat och sköter sig utmärkt i körningen med kälke, trots att snön är helt borta och det gnisslar något makalöst mycket!

Patrull var och är fantastisk, nu återstår bara att se vem som ska ha honom!

3 kommentarer:

  1. Lilla Patrull! Tänk att vi plockade honom, i princip, från slaktbilen...

    SvaraRadera
  2. Synd att jag inte kan vara där hos dig, å få träffa dina köpare oxå. Hjälpa dig med detta svåra att lyckas läsa av en/två människor under några timmar.. Lite svårt att få ngn uppfattning på telefon ju. Jag håller iaf tummarna för att du hittar rätt nu! Kramen!!

    SvaraRadera
  3. Ja du mamma, men han har haft ett bra liv här!

    Och Annika jag skulle göra vad som helst för att ha dig här nu! Men du, det är tur att vi kan prata via telefon i alla fall! Du hjälper mig så mycket genom att bara lyssna!

    SvaraRadera