onsdag 6 april 2011

Premiärtur med Arina!

Vi bestämde häromdagen att vi skulle prova sätta för Arina för rockarden.

Vi det är Jessica, jag och B. Jag kom ut lite sent eftersom vi (min familj) var lite sena med middagen, men när jag kom ut hade Jessica och B tömkört Arina en bra stund och det funkade kanon. De hade även ställt henne i skaklarna flera gånger.

Så ställde vi henne i skaklarna igen och B stod framme vid huvudet och jag och Jessica satte för, sedan tog jag tömmarna och klev i rockarden.

B gick kvar framme vid huvudet och höll i grimman, så körde vi iväg och pratade hela tiden med varandra och Arina.
Hon tyckte att det var liiiite otäckt när skaklarna tog i låren och reagerade mest när vi svängde åt vänster, så vi körde runt på gårdsplanen i olika varv och gjorde halt  och startade igen på lite olika ställen. Det hon reagerade mest på var när ena hjulet gick upp i lite snö och det lät. Då tog hon ett skutt framåt men B var med och vi stod stilla en stund igen. Så körde vi något varv till och sedan när Arina var lugn så tog vi ifrån henne.


På det stora hela gick det väldigt bra, B var verkligen nöjd med att hon skött sig så bra och att vi kunde hjälpa till!

Härligt när man kan hjälpa varandra!

3 kommentarer:

  1. Va bra! Kul att ni kan jobba tillsammans också, så det inte ska behöva hända något tok.

    SvaraRadera
  2. Ja det är alltid bra att ha en extra hand i början!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Synd att inte jag oxå kunde vara med. Inte för att ni inte klarar er finfint utan mig, utan för att det skulle vara kul för min egen del att få vara med helt enkelt :)

    SvaraRadera