tisdag 19 april 2011

Arina

Något har hänt tidigare med den damen, hon är så förbannat bakrädd!

Idag när vi satte henne i skaklarna så var hon lugn och fin ända tills vi började gå framåt. Då började hon att kasta med huvudet och försökte kasta sig framåt.

Vi fortsatte och det gick ganska bra, vi körde flera varv på planen och hon var riktigt stirrig. Hon lugnade ner sig lite men sen klev hon på min fot och drog omkull mig så jag åkte med en bit innan jag kom upp på fötterna igen. Så körde vi några varv till innan vi ansåg att vi skulle ge oss för dagen. Hon var ganska lugn nu men var ändå på tårna om man kan säga så. Vi tog ifrån och så fort vi gjort det så blev hon riktigt lugn.

Så tog vi in henne i stallet och la på sadeln och så red jag och Jessica henne och Peggy en sväng.

Även nu var hon istadig och ville inte gå eller kasta sig iväg. Så fort vi kom före Peggy så stannade hon, kom vi efter så stannade hon. Jag stod nog stilla i fem minuter på vissa ställen och bara försökte få henne att gå framåt. Under dessa ofrivilliga pauser var hela hästen spänd som en stålfjäder, som om hon väntade på att något hemskt skulle hända.

Jag vet inte vad jag ska tro, hon ska ju vara mycket riden, men hon är väldigt osäker och svår att lita på!

Det känns inte bra, jag undrar verkligen vad som hänt med henne, vad de tidigare ägarna har gjort?

Hur det blir i framtiden? Ja det vet jag inte..................

2 kommentarer:

  1. Va jobbigt! Usch :( Och det är säkert ändå värre för henne.. Synd att vi inte bor närmre så vi kunde hjälpas åt, även om ja vet att du har god hjälp ändå :) Håller tummarna för att det löser sig, på ett bra sätt å inget drastiskt.. Bamsekram från din trötta lillasyster borta i Ebbarp

    SvaraRadera
  2. Oj, hur jobbar man vidare med det? Håller tummarna att det går bra, och att du inte skadar dig under tiden! Kramar och tack för att vi fick låna gullungen i flera dagar!!

    SvaraRadera