onsdag 6 april 2011

Pedikyr modell XXXXL

Idag fick mina små pållar få lite fotvård!

Vi började med lilla fröken och fram och bak på höger sida gick galant. Men sen du....
Min hovis är nog den coolaste, lugnaste och snällaste hovslagare jag träffat på. Han brusar inte upp och höjer aldrig rösten, viftar inte och skriker absolut inte, men idag så tyckte jag nog att han skulle blitt lite mer förbannad.
Primula fick för sig att han absolut inte fick ta hennes vänstra bakben och försökte trycka upp honom i väggen!

Men det skulle hon inte gjort, för då blev både han och jag arga och sen stod hon som ett litet lamm och lyfte så snällt upp fötterna, under viss protest i och för sig, hon gnisslade tänderna hela tiden.

Ja ja nu är hon fin om tassarna i alla fall!

Så var det Peggys tur och hon hade kinkat lite med ena bakbenet när jag skulle kratsa men hon var jättetrevlig och duktig så nästa gång ska vi försöka slå på dojjor också.

Helge ja vad ska man säga om honom, han står han och det enda som kan vara jobbigt med honom är att han har lite konstig form på framhovarna men vi satte bakskor runtom och då var det inte så mycket att justera. Sen är han fantastiskt stel i bakbenen men får han lite tid på sig slappnar till och med dom av!

Sen blev det fika och en massa häst prat.  ; )

Tur att man har en så trevlig och lugn hovslagare!


Så här såg det inte ut, men kolla vilken cool häst!

1 kommentar:

  1. Ja, det där kan man kalla "varmskoning" ! Fin häst!!

    SvaraRadera