måndag 25 april 2011

Harvning!

Så var det dags, nu ska det harvas för första gången.

B har tagit hit sin lilla enbets harv med 9 pinnar och lovat att jag skulle få låna den.

Sagt och gjort idag så satte vi för Peggy framför harven och jag tog henne i tränset och ledde henne första biten men hon verkade inte bry sig det minsta om att harven följde efter så då tog jag tömmarna istället och så körde vi!

Hon är helt otroligt cool Peggy. Hon brydde sig inte det minsta och på visa ställen så klev B upp på harven, för att det skull ta lite bättre där hästarna gått och trampat hela vintern, och då såg man att hon bara tog i lite mera inte att hon stannade eller ökade farten utan bara tog i mera!

Så nu kan vi pensionera traktorn och köra miljövänligt! ; P

Nej kanske inte det men det känns ändå roligt att det funkar så bra med Peggy och att man KAN använda henne och harva lite mindre bitar med.

Så efter en och en halv timme hade vi harvat så jag tyckte att det räckte och tog in henne och selade av, hon var rejält svettig igen, så nu blev det slangen.

Det var lite otäckt i början att bli spolad med slangen men efter några minuter så stod hon bara stilla och såg ut att tycka att det var riktigt skönt.
Här är resultatet!

Så nu är jag lycklig och stolt och mitt leende skiner ikapp med solen!
Har tyvärr inga bilder....Ännu! Men nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar