tisdag 1 mars 2011

Tjaa vad ska man säga, en till bra dag! ; )

Idag har jag...............
Jobbat med grisar, papper, hästar, och gått en lång promenad med lille Dennis, pratat med mina underbara lillasystrar.
Hoppas ni är piggare i morgon och att du mår bättre Annika! Massor med kramar till er båda, ja till alla mina härliga syskon och föräldrar, ja alla mina släktingar, kompisar och till dig som jag inte riktigt känner också!
; )

Dennis verkar vara piggare men han är inte riktigt sig själv, hmm, undrar vad det kan vara, men så länge det går åt rätt håll så är jag lugn!

Tog mig en sväng ut i stallet mitt på dagen och provade selar på Peggy.

Svårt tycker jag, att se hur de ska ligga , om de ligger rätt och som de ska! Ska nog kolla med B om han kan komma och kika också innan jag bestämmer mig för vilken jag ska ta. När jag ändå hade selen på så tömkörde jag Peggy för att friska upp både hennes och mitt minne.
Hon gick som en klocka! Så nöjd med detta så fick hon gå ut i hagen och jag tog in lilla Primula i stallet och ställde henne på gången, borstade henne och kratsade hovarna, hon bara njöt!



Sen tog vi en promenad, förbi grannens gård, på vägen mötte vi tre rådjur och två personer med tre hundar, såg en skogskoja som brummade och bilar.
Primula var lite studsig när rådjuren kom upp på vägen men vi gick till matningsplatsen och hon fick nosa lite då hittade hon ensilage, det är en riktig Ardenner, hon är alltid sugen på mat ; ) Så sen var hon lugnare och de andra mötena gick jätte bra.
På vägen hem fick hon syn på sig själv i ett fönster och skuttade två steg, som hon snabbt fick backa tillbaka och sedan stå och beundra sin spegelbild en stund!

Väl hemma på gården igen så tittade vi på soptunnan som var såååå läskig förra gången, den var lite läskig nu också men hon stod stilla och luktade på den efter en stund, då kom Magnus med lastbilen den brydde hon sig inte ett dugg om.... (men soptunnor kan nog bitas ; )

Vi gick bort och skottade upp en "liten" skithög efter Peggy och sedan pratade vi med Magnus medan han satt i lastbilen, gick ett varv runt den och kollade, pratade mera med Magnus och tittade på lastbilen som "pös" som lastbilar gör, Primula bara stod och luktade på lastbilen! Snacka om cool liten tjej!

Sen fick hon också gå ut i hagen och jag fick gå in och laga lite mat, nu är det kväll och snart ska hästarna få komma in, barnen sova eller i vårt fall mamman och pappan går och lägger sig medan barnen tittar på TV och går i säng efter sina föräldrar!
Hur många föräldrar har det så?!

Puss & Kram

2 kommentarer:

  1. Massor av kramar till dig också! Du är underbar, älskade unge! Ska bli så härligt att träffas i helgen!

    SvaraRadera