fredag 11 mars 2011

Lugnet före stormen

Sitter i min säng med min laptop i knät och njuter av tystnaden, eller helt tyst är det ju aldrig, lyssnar jag ordentligt hör jag datorns surrande fläkt, ljudet av mina knapptryckningar på tangenterna, en fågel som trotsar snön som faller utanför mitt fönster och sjunger att det är vår.
Riktigt tyst är det nog aldrig, men lugnet så här på morgonen är underbart tycker jag.

Jag funderar på att betäcka mitt sto i sommar.....
Inget lätt beslut, vilken hingst ska man välja, hur långt är jag villig att köra henne?

Pargus finns i Hälsingland

23925054 född 1992 e.Pargon 11468 u. Mona 114377 
88898=41
Harmonisk hingst av god rastyp. Djup i bogen. Bra kors, relativt korrekt med bra ledgångar. Ledig vägvinnande skritt. Bra trav med utmärkt hasarbete.
Mått
Mankhöjd: 158 cm
Bröstomfång: 216 cm
Skena: 26 cm

 
också Hälsingland
ROLANG 11718
 född 2000 e.Talang 11668 u. Rollita 114909
 89788=40
 Hingst av mycket god rastyp av tyngre modell,välutvecklad, rastypiskt huvud, välformad hals och bog, djup bål, bra överlinje med långt kors. Välbenad från sidan tät fram, breddar i trav. Taktmässig och vägvinnande  skritt med god mekanik och rörlig trav.
            Mått
  Mankhöjd: 163 cm Bröstomfång: 228 cm  Skena: 30,5 cm             

Regent, som är pappa till Primula finns i Habo/Jönköping

Född 2005
e Tarrantona u Rubon
98899=43


Ja det är väl bara till att grubbla lite till och så kanske det rent utav kommer upp hingstar på avelsföreningens hemsida någon gång.......
Det vore ju kul!!!!

Nu ska jag gå och väcka mina barn och se till att dagen börjar på riktigt.
Hoppas att du får en toppen dag!

Puss & Kram

1 kommentar:

  1. Det finns ju massor me hingstar. Beror som sagt på vad man är ute efter och hur långt man vill köra..

    Och håller verkligen med dig. Tystnaden (eller rättare sagt lugnet då ;) är väldigt skönt och precis vad man behöver!

    SvaraRadera