måndag 7 mars 2011

Mys pys helg!

Har haft en super mysig helg!

Träffade mina underbara syskon (alla utom Staffan, saknade dig!) hemma hos Ellen i lördags så härligt att bara få krama om dom och sitta och prata en stund. Mamma &Pappa var också där, så vi var nästan alla samlade på en och samma plats. Härligt stojjigt och busigt! Barnen lekte som barn gör och vi lite äldre busade  och pratade.

Mysigt!

På söndagen så tog vi en sväng på skidorna, Linnea skrattade åt mig så att hon ramlade två gånger. Det hade blåst ner barr och annat i skidspåret så ibland hade jag "väldigt" bra fäste och i bland, pga dåligt vallat, inget fäste alls!
Så i nerförsbackarna så såg jag ut som en hackspett på skidor när det helt plötsligt bromsade in på barr och bark för att strax där på glida iväg igen och i uppförsbackarna.................
Ja där var det ett steg fram och två tillbaka, samtidigt som Linnea skrattar  dubbelvikt ovanför mig i backen, hon hade BRA fäste!

Ja ja det var underbart väder solen sken och det blåste inte så farligt. Skratten de kan jag bjuda på jag tyckte trots att det inte var perfekt före/vallat att det var härligt att komma ut och åka en sväng!

Hoppas att du haft en mysig helg!

Kram kram

1 kommentar:

  1. gör som jag, kör vallningsfritt, då fastnar inte heller barren i vallan !!!!

    /svägerskan

    SvaraRadera