fredag 11 mars 2011

Val är inte alltid så lätta att göra!

Jag är nog ganska insnöad i mitt letande av hingst just nu, det snurrar liksom runt i huvudet av olika hingstar och bedömningar. Den hingsten har bra "betyg" på det och en annan på en annan sak.....

Och så fick jag veta att det finns en hingst på ännu närmare håll som absolut är intressant.
Elltyr 11824
En välutvecklad maskulin hingst med långa linjer, vackert huvud, välformad hals, bra bål, rastypiskt kors, från sidan välbenad, tåtrång fram, vägvinnande skritt, taktmässig och vägvinnande trav.
Mått 161-218-28,5
exteriörpoäng 98788= 40 poäng


Men inte kan man säga att det är så himla lätt att välja "partner" åt någon annan!
Tänk om det var så för oss också!
Tur att jag inte är häst. Då kanske någon hade valt en kille som var lång och smal, med mörkt hår och som var vältränad, snygg, trevlig, charmig och har ett vinnande sätt....... Näe vänta nu det var ju det jag valde!  ;-P

Ha en härlig helg! jag kommer garanterat att fortsätta fundera på hästar, hingstar och vara otroligt tacksam över den kille som jag hade turen att hitta!

Puss och Kram

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Den där klumpen är halvbror med min Brahe (som du nog sett ett antal bilder på på Fb) och typ alla andra klumpar vi har på gården och vi har även mamman till alla barnen (Elin). Jag har tyvärr inte träffa Elltyr mycket men det jag sett har han verkat ha bra temperament liksom alla hans syskon jag har turen att känna. Elin kan va otålig och verka tjurig men älskar att bli kelad med även fast hon aldrig kommer erkänna det...
    Tyr (pappan) blir jag mer och mer kär i varje gång jag träffar honom. Charmig, ståtlig och vaken.
    Vet inte om detta hjälper dig mycket, jag kan väldigt lite om avel och matchning egentligen men jag vet att från Elins sida kommer ett bra temperament och vad jag sett av Tyr verkar det inte vad nåt fel på det heller...
    Mvh/Camilla Berg

    SvaraRadera
  2. Det låter ju verkligen bra, jag gillar lugna och trevliga hästar!

    Funderar på att åka dit och kika!

    SvaraRadera
  3. Ta med dig pappa och åk och titta på hingsten, vet ja! Han är bra på att se om de passar ihop. Och han blir nog jätteglad om han blir erbjuden att följa med! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna oxå följa me o titta :D

    SvaraRadera