måndag 21 mars 2011

Avvänjnig.......

Liiite jobbigt var det igår, det tyckte både Peggy, Primula och Helge. Arina verkade inte särskilt brydd över att fått ny kompis i hagen och gnäggade mest för att Helge och Primula gnäggade.

Nu på morgonen så var jag ut i stallet ganska tidigt. Peggy och Primula hade ju inte varit tillsammans på nästan ett dygn och jag var lite fundersam på hur Peggys juver skulle klara det, men det var lugnt inte alls särskilt spänt. Det har sett betydligt mycket värre ut andra dagar!

Så fick Primula komma in en snabbis och snutta lite och sen gå in till sig igen, får se hur det ser ut i morgon då kanske hon inte alls behöver det.

Nu står de här ute och ska jag vara helt ärlig så tror jag att det är Helge som skriker värst.

Peggy och Arina verkar ha funnit varandra, de stod och åt tillsammans nu när jag gick in.

Skönt när det verkar fungera bra.


Jag satte ut en ny annons på Patrull igår och hoppas verkligen att RÄTT person ska ringa. Jag vill ju så gärna att han ska komma till någon som uppskattar honom lika mycket som jag gjort!
Ja i alla fall så har mailen gått varm och det har även ringt, en kille från Skåne som var väldigt intresserad. Och varför inte egentligen, ja det är långt, men det måste ju vara betydligt mycket bättre att åka lastbil till Skåne och hamna hos någon bra, än att åka transport en kortare sträcka och hamna hos någon som inte klarar av att ta hand om honom!

Ja ja vi får se hur det blir.
 Foto av Linnea Birgersson

Ha en härlig dag och njut av vårsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar