tisdag 8 mars 2011

Morgon

Ja då är det dags igen, att vakna till liv och kliva ur den mysiga sängen. Är det inte konstigt att man kan trivas så bra med att inte göra något särskilt men sen när man kliver upp så är det lika härligt!
Eller det kanske bara är jag som är knasig.

Ja ja gårdagen var ganska lugn, skötte grisarna på morgonen och sedan åkte jag hem, pratade med lite Ardenner gubbar om årsmöte, hingstar och selar mm. Mockade i stallet och städade bland alla grejer, varför sparar jag på trasiga grimmor?.............
Jag kommer ju aldrig att laga den eller använda den till något annat.
Nå nu har jag i alla fall slängt dom!

Blir riktigt bra när man har tiden på sig och får hålla på i lugn och ro. Sen kom B upp och vi kollade vilken sele som ligger bäst på Peggy, ska sälja den andra.

Jobbade lite till efter middagen.

När jag var ut och tog in hästarna så gjorde jag som alltid, öppnade dörren in i stallet och ropade på dom. Då kommer Peggy först i galopp och är JÄTTE sugen på sitt kraftfoder, efter kommer Primula som stannar vid mig och sen kom Frustur som får gå in till sig medan Helge går in till sig.
Så ställer jag Primula i gången och ska kratsa hovarna, då blir hon sur och försöker komma undan med att bara flytta sig fram och tillbaka hela tiden men jag lyfter upp vänster fram hov och kratsar då inser hon att det inte var lönt att bråka mera så hon står stilla. Så tar jag vänster bak och det är samma visa där försöker att komma undan, går fram och bak och i sidled, men det har hon ju inget för.
Hon är ju plutt liten! (för att vara Ardenner)
Höger sida fram och bak gick jätte bra så i dag ska jag börja där få se om det är någon skillnad?!

Hon kan hon också, den lilla fröken!

Ja men det var väl lite höjdpunkter från min dag.

Får se vad den här dagen bjuder på!

1 kommentar: