tisdag 15 mars 2011

Tisdag morgon

Fågelkvitter utanför fönstret, jag hör att barnen vaknar och rör sig på övervåningen, hunden snarkar på soffan, datorn surrar lite försiktigt. Tänk om jag varit döv då har jag missat alla dessa små signaler på att dagen vaknar och fått förlita mig på mina andra sinnen. (det skulle ju säkert funka det också men nu är jag ju van att höra)

Ljud har kan betyda så otroligt mycket, det finns ljud som är väldigt rogivande som till exempel barn som sover, hästar som äter, kor som idisslar, vatten som porlar fram mellan stenar i en bäck, fågelkvitter en tidig sommarmorgon. Ja en massa olika ljud.

Jag kan gå och sätta mig i stallet och bara lyssna.... Då njuter jag verkligen.

Ja ja nu är det i alla fall dags att kliva upp och se till att alla kommer dit de ska idag.
Ska själv åka och sköta grisar, de låter inte så jätte kul alla gånger, hungriga grisar låter rätt illa!

Ha en underbar dag

1 kommentar:

  1. Ja, men när suggan "pratar" med smågrisarna är ju också ett underbart ljud.

    SvaraRadera