söndag 20 februari 2011

Söndags mys!

Det blev lite dåligt med fredagsmys, lastade ju en Pondus som inte var så samarbetsvillig och det blev sent innan middag stod på bordet.
Så det tog vi igen idag.
Började med sovmorgon och frukost, sen tog vi en tur till Skuberget och hälsade på lille Hugo och hans familj.
Hugo sov hela tiden, men Otto och Molly blev väldigt glada att vi kom och hälsade på!

Sen körde vi Oskar till replokalen och åkte hem. Jag gjorde en bröddeg och en bulldeg, jätte gott bröd med massa nyttigheter i, dinkelmjöl, solrosfrön, nyponpulver, blåbär, hasselnötter, loppfrö ja en massa gott och nyttigt!

Bullarna blev vanliga kanelbullar med kardemumma, mumsigt värre.
Så när det var klart så fick det bli en promenix med Dennis och mannen i mitt liv, Linnea följde också med på sparken.

Konstaterade att min lilla Primula kan vara riktigt stygg, hon jagade iväg Frustur och han bara fann sig i det. Kan nog bli en tuff liten pålla, men jag är säker på att det kommer att bli "min" lilla pålla!

Nu står söndagssteken på spisen och potatisen puttrar, det blir picnicstek med brunsås och legymsallad.

Hoppas att din söndag varit lika härlig och att morgondagen ger oss lite mera sol!

KRAM

3 kommentarer:

  1. Spar lite sånt smarrigt bröd tills vi kommer e du söt :) Lät ju jättegott! Och vilken mysig dag ni verkar haft, så bra! Kram från både mig och familjen

    SvaraRadera
  2. När kommer ni då??? Om det inte finns kvar så bakar jag nytt, hör bara av er innan så jag hinner! Krama om de dina från oss också!

    SvaraRadera
  3. Vi dyker nog upp före din födelsedag iaf,
    så mkt kan ja lova ;)

    SvaraRadera