onsdag 9 februari 2011

Myrornas krig

Jag funderar mycket, på det mesta, kanske för mycket. Men jag kan liksom inte sluta tänka eller grubbla. Hur ska jag göra med Primula för att hon ska bli det bästa hon kan bli, hur ska jag stötta min man och mina barn i deras vardag så att det kan prestera sitt bästa, hur ska jag hjälpa mina patienter/kunder med deras åkommor på bästa sätt? Ja det är en hel del som snurrar i mitt huvud i mellan åt....
Eller för det mesta.  ; )

Ibland, speciellt när jag ska försöka sova, önskar jag att jag kunde stänga av min hjärna och sluta tänka. Men jag har bara hittat ett sätt som funkar för att rensa hjärnan, en stund i alla fall, och det är att skriva.
Ja okej då Annika jag tror jag vet vad du kommer att säga, -det finns ett sätt till ; ) Och det har du ju rätt i man sover väldigt gott efteråt!

Men ibland hjälper det inte varken att skriva eller att "idka samliv" och man ligger  där och grubblar och känner sig otillräcklig och maktlös. Det är nog den känsla som jag avskyr mest av alla, jag är hellre ledsen och arg fast jag tycker att det är så jobbigt. Men känslan av att inte kunna göra något får mig att må illa, jag blir frustrerad och irriterad. Jag vill alltid kunna hjälpa till, få en situation att bli bättre, se att jag kan göra skillnad.

Men det kanske är mitt problem, mitt sätt att söka bekräftelse, att alltid vilja hjälpa! 

Men jag tycker att det är en underbar känsla när man lyckas, när man ser att det jag gjort eller sagt var det som behövdes för att saker skulle falla på sin plats och fungera som det ska. När man kan hjälpa en annan människa till ett bättre vardag, om så bara för stunden, så är det värt mina bekymmer och grubblerier om nätterna.

Det kanske finns någon diagnos som passar in på mig... ; )

Näe nog om mig själv, det här inlägget får mig ju att framstå som värsta egot!
Me, myself and I

Har en vision om att jag (nu var vi där igen ; ) ska köra in min lilla Primula och kunna köra henne och Peggy som par hästar. Den visionen är så tydlig att jag ser bilder på det när jag gör något med dem, jag kan till och med känna hur det kommer att kännas när jag sätter för dem för vagnen första gången och kör iväg.
Min lycka är ofantligt stor och mitt leende kommer att vara från det ena örat till det andra!

Ja jag vet att det är långt dit, men det är ändå så tydligt och jag har försökt ,som den pessimist jag kan vara, att se något som går på tok men ser inget...............
Det kan skrämma mig, men det var ju så när jag drömde om Patrulls resa till E och lastningen, inget skulle/kunde gå fel för det var meningen att det skulle bli så!

Jag har så mycket drömmar och ide´er om hur det ska bli med mina hästar, mitt liv, mina barn, min familj över huvudtaget så ibland känns det som det är myrornas krig i hjärnan. Varje tanke är en liten svart eller vit prick på tv-skärmen och de rusar fram och tillbaka utan någon särskild ordning. Det är då jag måste stanna upp och sätta mig ner och låta mina tankar få chansen att komma fram, få bli till riktiga tankar, få blomma ut till sin fulla potential.
Det är så jag måste göra för att få lite ordning och reda på hjärnkontoret.

Från det ena till det andra, i dag fyller ett av mina små syskonbarn 3 år!

Hipp hipp hurra hurra hurra hurra för Gurra!

 Goaste lille Gunnar i pulka backen på nyårsafton 2010

Vilken mysig dag vi hade!

Grattis på din dag! 
Underbara lille unge, jag älskar dig och saknar dig 
(och din familj)
Hoppas att du får en toppenbra dag med massor med kramar och härliga presenter!

Tusen och åter tusen kramar från monster moster och morbror och dina kusiner.

4 kommentarer:

  1. Du är stark och fantastisk och hjälper dagligen alla som är i din närhet! Bara genom att ge av dig själv! Håll fast vid dina visioner, så blir de sanna en dag. Älskar dig! Kramar mamma

    SvaraRadera
  2. ps: det heter "ha sex" eller "älska" (t o m råknulla om man nu e på det humöret ;) idka samliv, pryd eller!? :P hehe

    SvaraRadera