fredag 11 februari 2011

Vår i luften????? Eller inte!

Vaknade inte av väckarklockan, hunden som ville ut eller småbarn som inte kunde sova längre, jag vaknade av den tjutande vinden som blåser runt huset och snön som yr igen hela gården. Tittar ut och ser, ja egentligen inte särskilt mycket, det är vitt det yr och jag hör hur det viner runt knutarna.

Kan ju inte påstå att jag känner någon större lust att kliva ur min varma och sköna säng för att ta mig ut i detta oväder och släppa ut hästar och konstatera att jag måste skotta snö för att komma av gården överhuvudtaget.

Så detta inlägg blir inte så långt för jag måste kliva upp och skotta snö.............................

Fy vad jag längtar efter vår, fågelkvitter, takdropp, små snöproppar och tussilago, det första gräset som hästarna ser innan man ens kan ana att det finns där, doften av hästar som betat, solvarma stenar, skogspromenader. Ja jag längtar till och med efter att få stänga hagar!

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med! Men för varje dag som går är vi en dag närmare vår!!!
    Kramar i vinter rusket :-)

    SvaraRadera