fredag 4 februari 2011

Fredag och slut på arbetsveckan!

Hade en lååång dag i går, klev upp klockan 06.00 och släppte ut alla hästarna. Pondus & Frustur var som bambi på hal is igen.... Trots att jag sandat åt dom, men om man går bredvid den sandade gången så hjälper det inte!

Sen blev det frukost med barnen och skolskjuts. Hem igen, promenix med taxen innan jag åkte i väg och masserade på ett företag. 6 behandlingar senare så åker jag hem och käkar lite lunch, gott när man är riktigt hungrig.

Tog en kopp te och läste i boken om körning som jag lånat på bibblan. Så var det dags att lätta på baken igen och åka till B´s märr och spruta henne, hämtade Jessica som var snäll och följde med.
Fick en rundtur i deras nya hus, vilken jätte stor kåk! Kommer att bli så fint.

Märren mår bättre, hon är inte riktigt lika stel och det syns på ögonen att hon är piggare, skönt!

Hem igen, lite mera jobb, middag, jobb och sen mocka stallet och ta in hästarna igen. Samma visa nu, två stackars "bambi" som inte tycker att det är särskilt roligt att halka in till stallet. Vet inte hur jag ska bete mig för att det ska bli bra. Tips, någon?

Så var det kväll och duschen var otroligt välkommen, halkade nämligen på väg upp för gödselstacken och fick katapult-effekt på innehållet i min skottkärra!!!
Allt flög och landade på mig! Och som vanligt när man halkar eller ramlar så reste jag mig upp borstade av mig och tittade mig omkring, andades ut och tänkte, tur att ingen såg mig!!!
Skulle velat ha det på film och spela upp i slow motion för att se min egen min när fötterna försvann under mig. Kanske ska sätt upp en skylt som varnar folk!? ; )

Ha en underbar dag!

1 kommentar:

  1. Ja, det är gjort i ett nafs när man halkar, inte så kul att hamna under ett lass häst skit då kanske, jag menar, det räckte väl med att fara ikull....
    Hoppas du inte fick några sviter efter luftfärden iaf! Kramar

    SvaraRadera