måndag 14 februari 2011

Det blev en pojk!

I går eftermiddag så tittade han till slut fram, Ellen & Sammys lille son.
GRATTIS till familjen Pettersson.

Jag fick äran att vara barnvakt till de STORA barnen, så jag har efter en natt i Skuberget kunnat konstatera att jag har vuxit ur växa sängen!  ; )

Barnen vaknade ganska tidigt och vi åt frukost, sen packade vi in oss i bilen och åkte hem till resten av min familj. Barnen hjälpte mig att släppa ut hästarna, Otto & Molly satt som små ljus medan Peggy, Primula och Helge gick ut.
Så efter detta gick vi in och väckte resten av ligan.


Ett annat konstaterande jag/vi gjorde i går var att vi är ovana med småbarn, våra barn är ju stora nu och man glömmer fort! Men jag tror att hela familjen (kanske inte Oskar som hade feber och huvudvärk) njöt av att få rå om de små bus trollen en hel dag!

Vi åkte pulka, Linnea och Molly gick in, Otto och jag gick till stallet och pratade med Jessica och Dogge tills hovslagaren kom. Så var Otto med och "fixade" när hovslagaren verkade Peggy, Primula och Helge.
Primula skötte sig hyfsat bråkade bara liiite. ; ) Nej då hon fjantade sig lite men på det stora hela så gick det bra, har den bästa hovslagaren!

Sen gick vi in och lagade lunch, väldigt uppskattat, potatismos och stekt falukorv.

Sen blev det pyssel stund med målarböcker och teckningar. Fick en massa tjusiga bilder!
Blev en liten powernap när vi bestämde oss för att titta på rally med Magnus, jag somnade också till i fåtöljen. Då ringer Ellen och säger att nu är han här, en liten kille! Så skönt att höra att allt gått bra och att alla mår bra!

Efter dessa goda nyheter så bestämmer vi oss för att gå en promenad, den slutade med pulka åkning och hundbus.
Dags för middag. Efter en låååång stund så kom även en mycket febrig Oskar ner och åt, han var vit som ett spöke och såg verkligen ut att må pyton! Stackars liten. Jag kan bara bekräfta att oavsett hur gammal eller stor man är så vill man ha en mamma och en pappa i närheten när man mår skit!

Efter middagen så gjorde vi semlor till fika, även detta väldigt uppskattat! Mumsigt värre!
Så börjar dagens aktiviteter ta ut sin rätt och småttingarna börjar gäspa ordentligt, men är INTE trötta! ; )
Tandborstning och blöjbyte, på med rena pyjamasar och vänta på pappa Sammy.

Efter ett tag så kommer han och vi får bevittna en härlig återförening av far och barn och även bilder på en trött men lycklig Ellen och deras nye lille son! Vilken liten sötnos, längtar verkligen tills jag får se honom i verkligheten.

Fick härliga kramar av de små busarna innan de, väldigt trötta, åkte hem med sin, lika trötte, far.

Så var den här dagen över och jag måste erkänna att jag har njutit av att ha hand om de små liven!

Fick mysa lite med mina egna småttingar innan jag( efter att givit Oskar en alvedon) stoppade om dom och kröp ner i min egna säng bredvid min underbare man!

Tack för en härlig och intensiv dag!

2 kommentarer:

  1. Avis! ja vill oxå se bilder :P

    SvaraRadera
  2. Det kommer säkerligen snart! Får jag tag på några så lovar jag att vidarbefodra! ; )

    SvaraRadera