måndag 7 februari 2011

lugn och skön helg, men ett tråkigt slut!

Har haft det skönt i helgen, njutit av solen och gått på långa promenader. Har fortfarande problem med nacken, men det känns som vanligt just nu.

Dennis har varit/är dålig i magen och jag tror att jag lär ringa veterinären i dag, vet inte om det kan vara någon biverkning av cortisonet han äter mot sin Acantos, hoppas att det är lätt åtgärdat! Annars har helgen varit lugn, en tripp till U:a i lördags, fixa lite reservdelar till Citroenen bla.

Så efter en mysig söndag med familjen, så tittar vi på solsidan och tar det lugnt. Då ringer min mobil och det är B han berättar att märren blivit sämre igen och att det troligtvis inte går att göra något...................

Nu har medicinen gått ur kroppen och han ser hur ont hon har, hon har svårt att lägga sig och att resa sig, vinglar och vill helst inte gå. Jag känner verkligen med B, det är inget lätt beslut, men hur länge ska man vänta, när ska man säga att nu får det vara nog jag vill inte att hon ska lida längre.
Han skulle vänta och se, tills idag på morgonen, hur det var med henne.

Varför ska djur eller människor bli sjuka, varför finns det sjukdomar överhuvudtaget. Ja jag vet att det är livets gång, vi föds vi lever och vi dör, men det är så orättvist att dö så ung 4 år är ingen ålder på en häst. Ja jag vet att man ska vara glad för den tid som vi fått men ändå. Jag tycker att det är svårt att bara acceptera.

2 kommentarer:

  1. Bra att du oxå haft en skön helg i det stora hela :) Men.. Usch! Jobbigt med märren du :( Och hoppas dennis kan få ngn hjälp hos veterinären. Kram kram kram <3 Ps: Ringer nog dig senare idag!

    SvaraRadera
  2. fick tid hos vet. kvart i fyra i eftermiddag! Ring gärna annars så gör jag det! Kram

    SvaraRadera