torsdag 26 maj 2011

Saknad och längtan!

Saknar henne och längtar efter henne, men vet också att hon har det bra och att jag snart får hämta hem henne från flygplatsen. Och det är ju tur för hur skulle man annars klara av att fungera som man ska?
Tycker att det är märkligt hur det kan vara så att man saknar någon/några så mycket att det nästan gör ont i kroppen, men det är väl så när man älskar!?

Kan längta fast man precis sagt hejdå, och det känns ändå som att det var år sedan man möttes senast.

Kan längta fast man ses ofta och sakna efter bara någon minut, hmmm jag kanske är en hund egentligen?

Men så när man får träffas efter en tid oavsett om den är kort eller lång så känns allt så bra och man trivs och njuter av varje stund, även stunder då barn skriker eller gråter och man hjälps åt att skotta skit för att sedan kunna grilla lite korv tillsammans. Det behövs inte så mycket för att göra en minnesvärd stund här i livet!

Det kan räcka med att man stannar kvar och äter middag fast man inte trodde att man hade tid, att man leker med barnen och lär dom stå på händer eller hjula, att man TAR sig tid och bryr sig om!

Snart så får vi hem henne igen, vår lilla Linnea, och jag kan säga att hon är efterlängtad, precis som Oskar var när han gjorde den resan för två år sedan! Vi kanske borde resa bort oftare för att verkligen uppskatta varandra  och vårt hem? Eller så kanske man gör det om man bara tar sig tiden att fundera lite på sitt liv och de som finns omkring oss, som Baloo skulle sagt - Var nöjd med
Allt som livet ger
Och allt det som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär!
Var glad och nöjd
För vet du vad
En björntjänst gör ju ingen glad
Var nöjd med livet som vi lever här

Varthän jag än strävar
Varthän jag än går
Står ljung och snår
Kring mina spår
Jag älskar bin och deras bon
För honung är ju min passion
Och vill du av myror få munnen full
Så ta en till under sten och mull
Och kanske - Smaka på dom..!
"Äta myror?"
Det är världens käk,
kittlar dödsskönt i kistan!
"Mowgli, se upp!"

Var nöjd med allt du ser och allt som livet ger
"Men när?"
Allt livet ger...

Var nöjd med
Allt som livet ger
Och allt det som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär!
Var glad och nöjd
För vet du vad
En björntjänst gör ju ingen glad
Var nöjd med livet som vi lever här

Om frukter de lockar
Banan eller bär
Se till att du plockar
Dom utan besvär
Vill du plocka frukter av bästa klass
så använd din höger och vänster tass
men klorna dom ska du dra in
Så fort du ska ta en fin apelsin
Hoppas att du har förstååått?
"O, ja. Tack Baloo!"

"Oj, oj... Så utomordentligt fånigt..."
Kom an katten, det svänger ju!

Var nöjd med livet som vi alla lever här
"Bland träd och bär!"
Vi lever här

3 kommentarer:

  1. Älskar dig och de dina också! Saknaden när vi inte setts på några dagar finns alltid där, men man får lära sig leva med den, det går ju alltid att ringa och då känns det bättre ett tag igen! Kramar till våran "lilla "stumpa!

    SvaraRadera
  2. Grattis, du lyckades! Jodå, tro´t eller ej! Men här rinner tårarna på mig nu. ( !? ;)
    Trots din klämmiga sång på slutet :P

    Troligen för att du är underbar och för att jag älskar dig så mkt. sådär ont mkt !!

    SvaraRadera
  3. Kramar tillbaka till er båda! Underbara, fantastiska ni! Och Annika det var ju inte meningen att du skulle gråta, det var bara lite tankar och känslor som jag ville förmedla, men på sätt och viss är det inte mer än rätt med tanke på hur många gånger mina tårar trillat efter att jag läst något fint du skrivit!
    Älskar er! Massvis!!!

    SvaraRadera