fredag 6 maj 2011

NU är det klart, eller i alla fall den bit som jag kunde påverka!

Idag åkte Patrull!

Jag har lastat honom på en transport (med hjälp av Jessica och Angelica) och nu är han nog snart vid färjan. Patrull flyttar till Åland och Nina som längtat efter honom. De har försökt att hämta hem honom tidigare men det har alltid strulat tills sig då, men nu är han i alla fall på väg!



Han ville inte riktigt kliva på i dag heller, fast det var en jätte fin liten lastbil ; ) Men efter lite övertalning så gick han på och verkade riktigt nöjd, han mumsade och åt och stod helt stilla fast transporten inte åkte på en gång.
Det är klart att jag fick ett par tårar i ögonen men inte på samma vis som sist, den här gången så kändes det bra och jag tror verkligen att det kommer att bli det.

För att distrahera mig innan transporten kom (och för att vi ska få besök ikväll) så gjorde jag en smörgåstårta!
Nu ska jag baka kladdkaka som vi kan ha till kaffet och sen ska jag städa lite....

Men innan det så måste jag lägga upp filmen som jag tog av (surtanten)Arina, Peggy och Helges möte nu när de går i hagarna bredvid varandra!

Hon är vig den lilla surkäringen! ; )

Primula tyckte att det som var mest intressant var gräset! Och gick hellre och åt än att bry sig om de andra.

Peggy mitt lilla hjärta hon tyckte nog att Primula skulle komma och hälsa ordentligt, men gick efter en stund iväg och åt hon också!

Nu ska jag ta tag i resten och röja lite och som jag sa baka en kaka, håller bara tummarna för att allt går bra för Patrull på hans resa och att Nina och han kommer att få njuta av många härliga år tillsammans!
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar