måndag 9 maj 2011

Oj vilken helg!

Det har varit en intensiv men väldigt trevlig helg!

Allt började på fredagen med att Patrull till slut kom iväg till sin nya ägare Nina. På kvällen hade vi jätte trevligt besök av Ellen med familj och ett par kompisar som kom och gratulerade Magnus (och även mig i förskott) vi åt smörgåstårta och till det var det öl eller läsk som serverades. Riktigt gott och lyckat, om jag får säga det själv.
Så fram på småtimmarna åkte alla hem och sängen var väldigt skön att få krypa ner i.

På lördagen var Magnus och sköt jaktstig och barnen höll på med sitt. Jag och B körde med Arina och lösa skaklar, det gick riktigt bra!
B var väldigt nöjd att det gick så bra och jag var väldigt nöjd att B inte hade fått tag i någon annan som skulle kunna hjälpa till och sätta henne för släpan, eftersom jag tyckte att vi skulle ta lösa skaklar innan vi tar fasta skaklar!


Så det var lyckat och Arina gick efter en stund väldigt avslappnat och lugnt!

Sen travade jag ved på pallar, vi ska försöka köra in ved i helgen som kommer och då vill jag ha undan den torra veden som ligger där nu. har travat en del ved i helgen om jag säger så!


Så kom kvällen och vi grillade lite kyckling och åt klyftpotatis och sallad till, mums!


Sen åkte Magnus och en kompis till Gävle och tittade på crusing och Linnea hade besök av en kompis som sov kvar, så jag och Oskar kikade på film och åt chips. Riktigt mysigt att vara bara vi en kväll!

På söndagen så åkte vi och gratulerade Molly (som fyller 2 år idag, GRATTIS) och bjöds på supergod tårta!

Måste hålla med Pappa om att Ellen gör lika goda tårtor som farmor!


Efter fikat så tog vi ut lilla Ella och selade på henne och körde en sväng, hon var superduktig och jättesöt!

Många borstar på en liten häst, det gick fort kan jag säga ; P inte som när jag ska borsta Peggy själv!

Ellen och Pappa!
Jag fick köra en bit jag också och sen hämtade vi barnen, de såg riktigt nöjda ut och skrattade gott när lilla Ella travade!

Sen åkte vi hem och åt lite lunch och så travade vi ännu mera ved, jag travade på pallar och Magnus lastade in i källaren!

Jag hann även med att hjälpa B med Arina en stund, det gick ännu bättre den här gången och jag tror att om vi får köra någon gång till så kan vi nog sätta ihop skaklarna och sedan är det inte långt kvar till att köra henne för släpan eller vad man nu väljer!

Jag kan tala om att duschen jag tog på kvällen var väldigt efterlängtad, och skön!

Nu är det en ny vecka och nya utmaningar, men glöm inte bort att njuta lite när du får chansen, våren är så kort och snart är sommaren här!

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar