tisdag 25 januari 2011

Trodde ett tag att våren var på väg, det var strålande solsken och fåglarna kvittrade. Jag kände hur solen värmde min vintertrötta kropp och gav mig energi och livslust tillbaka. Det är underbart och otroligt vad några timmar med solsken kan göra för orken och inspirationen, på bara en kort stund hann jag komma massor med saker jag skulle göra.

Jag ska börja träna Primula med tömmar och "sele", jag ska ta lång promenader med henne i solen! Än så länge har vi bara gått korta rundor i grimman utan Peggy, men hon är otroligt trevlig min lilla Primula.
Jag är imponerad av hur snäll hon är, lyfter nästan själv på hovarna, står helt stilla när täcket eller grimman ska på, står stilla (fast hon varit i från Peggy på natten och nästan "svälter" ihjäl om hon inte får snutta NU)  vid utsläppet på morgonen. Ja jag är ganska nöjd (läs jätte stolt) med hennes utveckling!
Det är en söt liten dam som kommer att bli lik sin mor, inte bara till utseendet utan troligen också i humöret.  Det gillar jag!

Primula Veris sommaren 2010

Insåg precis att jag nog måste ut och knäppa lite kort på kusarna, det var länge sedan sist! Hon har ju vuxit en del sen i somras... 

Jag blev nog lite snuvad på våren, eller vad man ska säga. Idag är det 10 grader kallt och nordanvinden viner runt knutarna, men så brukar det ju kunna vara i januari.

I morgon så fyller min lilla dotter 12 år, jösses amalia. Det känns rätt så overkligt att det gått 12 år sedan hon föddes, men Linnea är ju otroligt vuxen och har svar på tal om så skulle behövas så det stämmer nog. ; )
Min underbara dotter!
Hon är också lik sin mor....
Min underbara unge som får mig att skratta, le och gråta. Du är mig otroligt kär!
Jag kommer alltid att minnas dina kloka ord, som du redan som liten delade med dig av. 
Du kommer att bli något stort!  Det vet jag, för med din vilja uppfinningsrikedom och engagemang så kommer du att nå alla dina mål!
Och vi kommer att finnas med på färden.



Näe nu hinner jag inte skriva mer, nu väntar jobb igen. Slut lunchen dags att jobba!

1 kommentar: