måndag 17 januari 2011

Drömmar........

Drömde inatt....
Jag gör inte varje natt, eller jag kommer i alla fall inte ihåg vad jag drömmer varje natt. Men nu när jag vaknade så var det fortfarande en klar bild på näthinnan.

Jag drömde om min familj, vi skulle ut och äta på en finare restaurang. Vi = jag, Magnus och barnen, Annika, Peo och deras barn, Daniel och Chris, Ellen,Sammy och deras barn, Mamma och Pappa. Staffan var ju i Canada så han kunde inte följa med...

Så står vi där i en lång trappa på väg upp till själva restaurangen, när jag kommer på att man kan klättra utanpå trappan upp(!) förbi kön. Kan inte förstå varför men klättrade gjorde vi, som i reklamen för elgiganten eller på en film så där så det ser så enkelt och lätt ut.
Hela familjen följer med, stora som små. Folk stirrar och undrar vad vi är för galningar!

Så kommer vi fram till våningen som vi ska äta på och en liten herre i frack talar om vilket bord vi ska få sitta vid, då säger Annika att vi måste få in två stolar till för här kommer STAFFAN & HANNA,.

Och där kommer han, min lillebror som jag saknat så otroligt mycket, och jag, ja jag gråter för det är det jag gör bara jag tänker på känslan jag fick när jag i min dröm får en riktig bamsekram av honom! Han var precis som sist jag träffade honom, i somras när han var här och hämtade sina högtalare. Han skrattade och pratade, gjorde saker med barnen som bara njöt av hans närhet. Han berättade om sitt äventyr, sin resa. Och jag grät (inte särskilt olikt mig) när han kramade mig!

Sen vaknade jag... 

Jag vill att min familj ska vara nära mig, jag är otroligt ego på den här punkten!
Men så kanske det blir när man växer upp i en stor familj och alltid har någon där.
Jag kanske lider av samma symtom som folk kan beskriva efter en amputation, fantomsmärta. Fast jag har ju inte amputerat min familj de har ju egen vilja och vill andra saker än mig. Men jag saknar dom när dom inte är nära mig!

Idag ska min lillasyster Ellen och hennes barn komma och hälsa på så då får jag njuta av en del av min familj i alla fall!

Hoppas att ni får en underbar dag och LEV livet NU!

4 kommentarer:

  1. Åh, Cessa! Jag vill också ha alla er NÄRA hela tiden! Vad härligt att Ellen och du ska ses idag, hälsa alla och krama från mig med! Älskar er!

    SvaraRadera
  2. Hej. började skriva en kommentar här, men du får läsa den på min blogg istället. Puss.

    SvaraRadera
  3. Great att jag var med :P?! /Hanna http://rya.blogg.se

    SvaraRadera