söndag 16 januari 2011

Slaskigt!

Vaknade vid halv 6 i morse av att den söte lille Dogge kom och pussade mig i ansiktet.... Jag gillar inte riktigt att bli pussad av hundar, så han blev illa kvickt förpassad till sin bur igen!
Och jag, ja jag somnade om igen. Det är så skönt när man kan göra det.

Vaknade betydligt mycket senare av att min underbara man pussade mig, det gillar jag!
Sen blev det en promenad med två väldigt pigga hundar som inte visste hur de skulle kunna få ut oss snabbt nog.  Det är inget mysigt väder i Tierp idag, det regnar.

Det blev en mysig promenad trots att det regnade, vi gick upp på en skogsväg och där släppte vi hundarna lösa! Detta resulterade i att det sprang upp och ner på plogvallarna (som är ca 1,5 m höga) och jagade varandra hela vägen. Jag skrattade som en tokig när Dennis (vår lille tax) försökte jaga ikapp Dogge (Jessica & Emils hund av rasen Slovensk Kopov) Dogge är i storlek som en jämthund eller en stövare och har betydligt mycket längre ben!

Men Dennis hade verkligen viljan i ca 3 km sprang han som en besatt efter Dogge. Ja 3 km förresten det var väl vad jag och Magnus gick, hundarna sprang nog det dubbla, fram och tillbaka, fram och tillbaka hela tiden med ett jaktskall!

När vi kom hem sen så ville de inte göra så mycket mer!
Undrar varför? ; )

Ha en härlig dag och njut av varandra!

1 kommentar: