tisdag 18 januari 2011

Solsken!

Just nu längtar jag efter våren och sommaren. Jag längtar efter strålande solsken och fågelkvitter (trots att jag inte gillar fåglar), jag vill känna gräs mot mina bara fötter, doften av hästar som precis betat. Finns det något som luktar godare än när hästarna betar och man får "nosa" lite på dom?

Ja bebisar så klart, den doften är nog oslagbar, men ett sånt litet knyte ska det ju komma snart, så då får man lukta och hålla en liten igen. Min minsta lillasyster ska få barn igen.

Därför så planerar vi att ta hit hennes hästar och sälja den ena av dom.

Jag vill ha vår med tussilago, vitsippor och små barn händer som plockar dom. Små nyfikna barn som lever i varje stund, som inte tänker på vad de ska göra sen utan är här och nu!

Det är alltför sällan som jag lever på det viset, tyvärr.

Men när jag gör något med mina hästar är en sådan gång, jag släpper alla bekymmer och grubblerier. Jag måste verkligen vara här och nu när jag håller på med 900 kg häst, ja den lilla fröken väger ju inte det men hon kräver ända fullständig uppmärksamhet. Jag vill ju inte att något ska gå på tok!

Skrev ju i förra inlägget att Ellen och jag skulle planera inför framtiden... Den är snart här, den 31 januari flyttar Patrull och den 2 Februari tar vi hit Pondus (om han inte är såld) och Frustur. Då ska det bli lite lättare för Ellen och Sammy med det nya barnet och allt!
Så idag har vi klurat lite på hur vi ska lösa allt med boxplatser och foder mm. Tror att vi har fixat det mesta!

3 kommentarer:

  1. Låter bra! Väldigt bra! :)

    SvaraRadera
  2. Så skönt att ni hjälper varandra. Kramar

    SvaraRadera
  3. Tror att det kommer bli bra, väldigt bra! Det är skönt att kunna hjälpas åt!

    SvaraRadera