fredag 21 januari 2011

Tankar i natten.

Nu har det varit fullmåne i flera dagar och jag påverkas väldigt mycket utav den, nattsömnen blir lidande...
Jag ligger vaken på natten, kan inte sova, snurrar och vrider mig runt, runt, som ett barn som drömmer mardrömmar. Men jag har inte hunnit somna ännu....

Det är då de kommer, alla tankar och funderingar.
Varför kommer dom då när man ska sova, man måste sova för man har en lååååång arbetsdag  framför sig, varför kan man inte få tänka dessa tankar på dagen när hjärnan fungerar som den ska och inte är seg som kola!

Tankar som, vad ska jag göra med mitt liv, ja jag vet att jag snart är 35 men jag tänker fortfarande så, hur blir det när barnen blir äldre och vill gå på krogen, träffar tjejer och killar, ska plugga långt borta... Valde jag rätt med hästarna, hur ska jag få mitt liv att bli som jag önskar, bytte jag tvätt i maskinen, vad ska vi äta till middag i morgon?

Ja tusen tankar om allt och inget, hjärnan går på högvarv fast jag är så trött så kroppen skriker efter vila. (Det kan vara en av orsakerna till min underbara nackspärr.)  Så tillslut efter många timmars grubblerier så kommer John Blund äntligen, men då går det inte lång stund innan väckarklockan sakta tänder sitt morgonljus och börjar spela upp fågelkvitter, det är dags att vakna och en ny dag har börjat!

En ny dag med morgonpromenad med hundarna (de superpigga hundarna) som första punkt på agendan.

Konstigt men det går i alla fall, fast jag är trött och tycker att jag rör mig lika snabbt som en sengångare så klara jag av att fungera, jag får det som var planerat att göras under dagen gjort och snart är det kväll igen. Kanske, kanske kan jag sova inatt!

1 kommentar:

  1. Önskar jag kunde göra något för att hjälpa dig...hm....kanske Magnus kan sjunga " Blåsippan ute i backarna står " för dig så du somnar?
    Kramar mamma

    SvaraRadera