fredag 30 september 2011

Studie dag= Ledig dag

Ja även för mig!

Idag ska jag inte jobba alls, utan bara göra roliga och bra saker för mig själv och mina barn (om dom inte hittar på något annat).
Planen är att åka till gymmet nu på morgonen och sedan kanske köra en sväng med Arina. Jag har lovat B att hjälpa honom med hennes körning nu ett tag, efter olyckan de var med om i måndags som gjorde att han  ligger på sjukhuset med bruten lårbenshals.... Det är hemskt, men det är inte hästens fel utan, en skakel som gick av och det hela slutade trots allt lyckligt med "bara" benbrott!

Jag körde en sväng med Arina efter att jag fått hem vagnen och B var omhändertagen och hon skötte sig utmärkt! Så jag skulle ju verkligen vilja veta vad som gjorde att det blev som det blev....

Jag har kört med Peggy och Primula två dagar efter varandra nu. Första dagen åkte jag ut själv och de skötte sig utmärkt, Primula  fjantade lite när jag skulle spänna fast henne i rockarden men annars gick det galant och i går var Jessica med och vi körde en sväng runt Vallby och mötte väghyveln och annat spännande. Men båda hästarna var superduktiga och gjorde som jag ville!
Sedan tog vi ifrån rockarden och Jessica selade av Peggy  medan jag tömkörde Primula på planen. Först var hon lite fundersam och ville inte riktigt gå framåt, men efter några sekunder så kom vi igång och hon lyssnar på tömmarna!
Då kommer Jessica med mina draglinor och vi börjar med att dra den ena bredvid henne.
Ingen reaktion, så vi sätter fast den och jag kör några varv till sedan så tar vi den andra och drar den på andra sidan och ...........
Ingen reaktion! Så vi sätter fast den också och kör några varv på planen innan vi ger oss för dagen!

Hon är fantastisk min lilla fröken, men så har hon ju att brås på också!

Stort TACK till Jessica för hjälpen, du är en klippa!
Tänk att lilla fröken blitt så STOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar