fredag 23 september 2011

En ny dag

En ny dag som vaknar, en ny dag som gryr full av förväntningar och förhoppningar på vad den ska ge. Tänk vad skönt om man kunde känna så varje morgon, känna lust och förväntan inför dagen, det okända som väntar en. Nu är inte mina dagar så....

Mina dagar är oftast ganska så välplanerade och strukturerade, jag vet ganska precis vad som ska ske från morgon till kväll. Tråkigt? Ja kanske men också väldigt tryggt.

Mina dagar är väldigt sällan repriser av tidigare dagar. Mina dagar är oftast fyllda av möten med underbara människor och så klämmer jag in stunder med mina djur. Jag tillbringar mycket tid tillsammans med mina barn och jag hinner även med stunder då jag är alldeles själv. På sistone har det varit lite dåligt med egentid, men det blir bättre igen.

Jag tror att även den mest ostrukturerade människan har någon form av planering för sin dag, man sätter upp mål för dagen även om man inte tänker så, sen kan det hända saker som ändrar ens planer och då gäller det att vara flexibel nog att kunna anpassa sig efter de nya förutsättningarna.

Mina mål för den här dagen är att fodra mina hästar och förbereda inför transport av två andra små hästar som ska få flytta några  mil. Sedan ska jag jobba en stund och efter det är det dags att lasta pållarna och köra iväg.

Där kommer jag att få träffa otroligt viktiga människor i mitt liv och jag känner på mig att det kommer att bli ett bra möte som vi alla kommer vara nöjda med och vi kommer att känna oss trygga i vad som kommer att ske och hur det ska gå till.

Sedan kommer jag att nöjd och lycklig åka hem till min familj och bara njuta av lugnet som kommer att finnas i hela min kropp och i mitt hjärta.

Det lugnet som infinner sig efter en tids oro som stillats av att bra beslut fattats och att framtiden åter ser ljus ut.

Så  med andra ord så kommer min dag att vara full av sådant som gör mina dagar underbara.

Hoppas att din dag också blir full av LIV!



  
 
Lev livet som det kommer, lev livet nu.
Lev livet utan rädslor, lev livet utan ånger.
Lev livet som om det vore den sista dagen, lev livet idag och inte imorgon. 
Okänd tänkare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar