fredag 2 september 2011

Testrunda!

Idag var det dags, nu har jag väntat och längtat länge nog, så nu snörade jag på mig mina skor, som jag knappt hunnit springa in innan foten började krångla, och stack ut på en kort runda med Dennis som sällskap.


Så otroligt skönt det var att komma ut och springa igen, får väll se hur foten känns i morgon, men det är en annan sak. Det blev den korta rundan knappt 5 km men det kändes att det var några veckor sen sist, vart har mitt flås tagit vägen! Shit vad min kondition fått stryk, fast jag varit ute och cyklat istället... Det är bara inse att löpning är grymt bra för konditionen, och bita ihop och bättra på den igen då.

Är sugen på att testa gymmet någon dag i veckan, bara för att få köra igenom hela kroppen.
Läste en artikel av Blossom där hon bland annat skrev att hon nyss fyllt 49 (!!!!!!) och hade som mål att vara i sitt livs bästa form innan hon fyllde 50. Människan är ju sjukt vältränad och ser inte ut att vara 49 år....

Så vad ska mitt mål vara då???
Ja ett mål är helt klart att kunna springa en mil till nästa sommar. Oj skrev jag verkligen det här?! Ja det gjorde jag. Mitt mål är att kunna springa en mil nästa sommar! Där har vi det svart på vitt. Nu är det bara köra på.
Men för att nå sitt mål måste man ju ha delmål, man kan ju inte klättra upp för en stege utan att använda varje stegpinne, så mitt delmål blir att klara av 5 km utan att stanna och att bättra på min tid som nu är 45 minuter.


Wow det känns rätt konstigt att skriva detta men kanske är det ett sätt för mig att verkligen ge allt för att klara det, nu är det inte bara jag som vet om mitt mål utan det är någon till där ute in space som vet vad mina planer är och kanske dessutom har koll på vad jag gör och hur det går för mig.

Jag lovar att uppdatera er, vare sig ni vill eller inte! ; )
Ha en underbar helg, det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar