fredag 10 juni 2011

Det brinner i busken!

Igår när jag skulle gå och lägga mig, eller jag låg redan i min säng, med fönstret öppet eftersom det är VARMT så sa jag till Magnus att jag tyckte det luktade brandrök. -Ja du, där åker brandkåren upp. Fick jag till svar. Då kunde inte jag ligga kvar i sängen längre.

Det såg ut som om röken kom från samma håll som mina hästars hagar! På med kläder och upp på cykeln! När jag kom upp till hästarna så var det lugnt och luktade mindre rök, så jag vände och cyklade tillbaka och tog en annan väg. Då möter jag brandkåren som åker hemåt.... Så jag cyklar vidare och tittar men kan inte se vart det brinner det är bara en massa rök. Då kommer brandkåren med ett terrängfordon och jag förstår att det tagit eld ute i skogen någonstans, troligen en gnista från en skogsmaskin eller liknande!

Nu var det inte så stort område som eldhärjats, men jag tog det säkra före det osäkra och tog hem mina hästar till gården då vinden blåste rakt mot deras hage! Och jag tror inte att hästarna var särskilt ledsna för det, det var millioner myggor där uppe!!!

Men vad otäckt det är med eld när det inte är kontrollerat! Jag låg länge och tänkte på vad som skulle kunnat ske om det inte varit hus i närheten och folk som märkt det, då kan det bli stora områden som brinner upp!

2 kommentarer:

  1. Ja, usch! Inte alls kul med okontrollerade bränder :( Lät dock som att den släcktes snabbt, skönt de. Grattis till AB-kortet, skitbra jobbat!! Jätteglad för din skull. och gu va spännande med premieringen, men även den kommer att gå som en dans tror jag! <3 Kram!

    SvaraRadera
  2. Inte AB-kort BE-kort A är motorcykel och det har jag inte (än i alla fall ; )

    SvaraRadera