fredag 14 oktober 2011

Fredag, och helgen närmar sig med stormsteg!

Skönt, men samtidigt skrämmande. Timmarna, dagarna rusar iväg och klockan tickar på vare sig jag vill eller ej.
Skrämmande att det känns som om tiden rusar iväg, det har man ju fått höra länge, vänta du när du bli 40 ska du se att tiden går fort. Men shit, om det går ännu fortare då, hur ska jag då hinna med??

Men nu närmar det sig helg som sagt var och några dagar med ledighet och förhoppningsvis lite lugn. Ska bara klara av fredagen först, eller klara av och klara av, det låter ju som om det är svårt att ta sig igenom dagen. Det är det inte!

Jag ska strax kliva upp ur min varma och sköna säng och tända i pannan och sedan gå ut och släppa ut hästarna och mocka, sen blir det frukost med barnen innan de ska till skolan och jag tar en sväng till gymmet. Efter det ska jag få massage!!! Som jag längtat! Kommer kanske att låta annorlunda när jag väl är där, vet av erfarenhet att när man väntat för länge så brukar det göra ont.....

Ja, ja det är smällar man får ta. Sen ska jag jobba lite och så tänkte jag hinna med att städa här hemma innan resten av familjen kommer hem igen. Ja sen rullar det nog på med det vanliga hundrastning, matlagning och mys med barnen och gubben!
Är det fredag så är det!

Ha ha ha, vet inte om det skulle vara så uppskattat men det är ju bra med kvinnligt initiativ har jag hört! ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar