måndag 24 oktober 2011

En härlig hösthelg!

Underbart väder, hästar, kunskap och trevliga människor. Kan det bli bättre?

Vi började med att få se en smed arbeta vid sin ässja.

Det var ett spett som skulle få en krok och vässas.

Sedan blev det genomgång av plog och inställningar och en hel del teori inför vårt senare praktiska pass.

Astor och Arrak var de som var först ut framför plogen.
Göran är 6-faldig SM vinnare i plöjning!

Det är inte lätt att få plats med så stora hovar i en liten plöjfåra.


Astor och Arrak jobbar på!

Daisie vill också vara med, hon fick harva lite grann.

Jag får en hjälpande hand.

Så får jag ta tömmarna ett tag.

Det är en mäktig syn!
Ja som du kanske förstår så har jag varit på plöjkurs i helgen. Otroligt roligt och inspirerande!

Jag ser redan framemot nästa tillfälle att få lära mig något om dessa fantastiska varelser och konsten att använda dem i både jord och skogsbruk!

Tack till alla som var med och ordnade med kursen och er som deltog och gjorde dagen till det blev.

2 kommentarer:

  1. vilka härliga bilder. skulle vilja ha minst en av dem som tavla. förstår att det måste varit en toppendag bara av att titta på bilderna. och efter att ha pratat med dig så förstår jag det ändå mera. Tack för att du delade med dig, hoppas jag jag göra dig följa nästa gång. Kram från ebbarp <3

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, förstår att ni hade en härlig dag! Det verkar jättekul att kunna göra så mycket med sina hästar! Kramar från mor och far

    SvaraRadera