fredag 17 februari 2012

Så blev det i alla fall en liten provrunda!

Igår kväll i mörkret provade Peggy och jag doningen. Det gick galant! Peggy var taggad och jag fick faktiskt hålla in henne lite, men efter en stund så var det som vanligt, lugnt och fint! Så vi körde några varv på gården bara för att se hur det kändes att dra för Peggy och för att jag skulle kunna se hur tvärt man kan svänga mm.

Sen var vi nöjda!



Peggy fick komma in i stallet och jag tog ut Primula i gången och selade henne....

Vi provade selen som B tagit hit och den funkar bra, jag funderade medan jag selade om jag inte skulle ta ut henne och tömmköra lite, så blev det! Jag ledde ut henne och så stannade vi utanför dörren där tog jag tag i tömmarna och så började vi jobba.

Prims fjantade lite med bettet men efter bara några steg så gick hon som om hon aldrig gjort annat. Jag längtar verkligen efter den dagen jag får åka efter den lilla damen och den är nog snart här!

Så efter några varv på gården bestämde jag att vi skulle ut på vägen och gå mellan våra infarter, då började Prims bralla lite och så smått protestera när vi skulle gå förbi soptunnan, men efter en liten stunds övertalning så gick hon lugnt och fint och lyssnade på varje tömmtag.

Vi tränade stopp och backning och så travade vi även lite på volt, efter det slutade vi och jag kan nog inte vara stoltare än så!!! Vilken duktig tjej!

Så var ännu en dag till ända och jag har hunnit med lite träning på båda damerna, till min stora lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar