fredag 9 december 2011

Vinter, snö, slask, regn, blåst och rusk........

Så ville jag ju inte ha det.

Jag vill ju ha mellan fem och tio grader kallt 20 centimeter snö och gnistrande sol!
Men det kommer väll? Ja, ja vad är väll en bal på slottet, eller hur var det nu? Jag ska inte på någon bal men jag ska göra något som jag tycker är minst lika roligt. Jag ska köra häst!

Hoppas bara att det slutar regna tills dess.... Annars så får jag nog packa med extra kläder, tycker inte om att vara blöt.

Så hur ligger ni till i julstökandet? Har ni lagt skinkan i saltlake och storstädningen är avklarad?

Jag har inte gjort varken det ena eller det andra, men bakat en del och källaren fick sig en omgång i veckan så en bit på väg är jag allt! Det är lite svårt bara att få den där julkänslan att infinna sig när vädret är som det är. När man hör regnet slå mot rutorna och hur det forsar i takrännorna, det är inte riktigt det samma som en vit, mjuk djupdämpande matta av snö och rimfrost på grenarna. Men det blir nog jul ändå ska du se!

Så ta fram lite ljus, värm en mugg glögg och knäpp på O Helga natt med Tommy Körberg, så ska du se att den snart hittar in trots regn och rusk utanför fönstret!

Ha en underbar helg, det tänker jag, oavsett väder!

1 kommentar:

  1. Storstäda o skinkan i lake när ni ändå inte ska vara hemma julafton !!!!
    Ingen julskinka i lake o ingen storstädning här än fast vi skall ha storfrämmande julafton, kanske dags att börja.
    /Eskimåsvägerskan

    SvaraRadera