lördag 16 juli 2011

Så börjar den långa väntan!

Nu är det "bara" drygt 10 månader kvar! Till vad då kanske du undrar?! Tills det förhoppningsvis föds ett friskt litet föl här i Skämsta igen. Men vägen dit är lång och det är så mycket som kan hända, men jag hoppas verkligen att det går hela vägen.


 Igår gjordes ett ultraljud på finaste lilla Peggy och hon konstaterades dräktig, så nu ska jag kika när jag kan åka och hämta hem henne igen. Det ska bli skönt att få hem henne, det är tomt utan henne även om jag har haft fullt upp med lillfröken och tränat inför premieringen och hjälpt B att köra med Arina så saknar jag att kunna ta min häst och köra en sväng eller bara gosa med henne i hagen och prata lite.


Men snart så är hon hemma igen och snart så ligger jag vaken på nätterna och tittar på skärmen för att se om det händer något i stallet igen. Den här gången så behöver jag ju inte vaka så länge innan.... ; )


Ja, ja idag ska jag få fint främmande av syster yster och barnen!!! MYSIGT!!! Som jag längtat efter dom!

Ha en underbar dag, det ska jag! <3

3 kommentarer:

  1. Åh va roligt att hon "tagit sig". Blir så avundsjuk på att få föl:) Kram! Gunilla

    SvaraRadera
  2. Tusen triljoners tack! Du och din familj är helt underbara (joho, även om du redan visste det så ville jag påpeka det så du inte glömmer;) Skönt å veta att vi ses snart igen <3 så mkt lättare att skiljas åt då.. Puss å kram från ebbarpskan å småbusarna arenblom

    SvaraRadera
  3. Gunilla du får jättegärna komma och hälsa på och gosa med den lilla/lille sen när/om den behagar titta fram, ja du är välkommen hit i vilket fall. Jag har ju min lilla bus fröken Primula att klappa på hur det än går med "bebisen"! Håller tummar och tår för att det går vägen!

    Tack Annika för att ni kom och var hos oss och det är precis som du säger lättare att skiljas åt när man vet att det inte dröjer så länge tills man ses igen!

    SvaraRadera