lördag 23 juli 2011

Oj vilken förmiddag, och det är ändå bara början på den här dagen!

Idag var det dags, det var nu det gällde, på riktigt!

Premieringsdags!!

Det började väl lite så där......
När vi kom fram och hade lastat ur transporten och skulle börja fläta så band jag Primula i inredningen och sedan startades en traktor bakom rumpan och högtalar systemet skulle testas samtidigt! Det gjorde att Primula kastade sig bakåt och slet av grimskaftet, sedan testade hon det en gång till  men då höll alla grejer och jag kunde efter att hon lugnat ner sig knyta loss henne och sedan stod någon av oss och höll i henne!


Hade hjälp av världens bästa Ellen!

Vi hjälpte även Rolf med sin fina två åring Daisie


Daisie undrar vad Husse håller på med?

Det ska borstas och blötas

Bast i blöt

Ellen flätar Primulas man (stort tack!!!)

Världens bästa Jessica var ju också med och det var tur!

Nästan klart...

Nå vad tycks?

Nu var det min tur att fläta svansen...


Lite finputsning!

Så blev det!

Och så rutor förstås! ; )

Är det vår tur snart???

Fina tjejen

Fokus!!!

God rastyp. Något tungt huvud, väl ansatt hals, bra bog, stark rygg, något toppigt kors. Välbenad från sidan, bra ledgångar, relativt korrekt. Lång och avspänd skritt. Rörlig något markbunden trav 88887= 39 P
Detta resulterade i en väldigt glad och nöjd matte som kunde andas ut när lillan skött sig exemplariskt förutom det lilla missödet i början!

Tusen tack till Ellen och Jessica som var fantastiskt duktiga och hjälpte mig och även ett jätte stort tack till Linnea som tagit alla fina bilder! Utan er hade det inte funkat!

Nu ska jag ladda om för en 40 års fest! ; ) Ha en toppendag/kväll!

1 kommentar:

  1. GRATIISSS!!!!!!!!! Superglad för er skull å lite ledsen att jag missade erat stora ögonblick, men det blir ju troligen mer av den varan :) Kram från ebbarp

    SvaraRadera