söndag 3 juni 2012

En mindre bildbomb!!!!

Så var det ÄNTLIGEN dags!

Jag har, som ni alla vet väntat, längtat och väntat lite till på att Peggys lillbebis ska komma fram, och idag var det dags.
Det är den 2/6 2012 och på morgonen när jag kommer ut i stallet så har Peggy "vaxtappar", det hade hon inte förra gången så jag blir jätteglad, det betyder enligt allt jag läst (och jag har läst massor! ;) att det är inom ungefär 48 timmar som bebisen kommer!!!!
Så nu är det ju på riktigt! Peggy har gått 343 dagar och förra gången gick hon 347. Det är ett riktigt otäckt väder ute med regn och blåst (typ storm!) så jag klämmer på Peggy ett regntäcke och släpper ut alla i hagen.

Men vid lunch så får hon komma in igen, nu börjar det att vandras i boxen....

Får lite kvällsmat redan vid femtiden och den försvinner i ett nafs, under tiden så trycker hon rumpan mot boxväggen och slår mot magen, riktigt irriterad på att det stökar runt där inne.

Nu börjar jag vänta på riktigt! Kan berätta att jag hann baka bullar och två sorters kakor, bara för att ha något annat att sysselsätta mig med! ;)

Vid halv åtta la sig Peggy ner (och jag hade bakat färdigt ;) så då gick jag ut och tittade och NU var det dags, jag ringde till Jessica och sen var det bara att vänta!

Efter ett tag så går jag in och hjälper till lite grann, det är STORA hovar som sticker ut....

Jag skojade och sa redan när Peggy var på betäckning att om det blir en hingst så får han heta Repris, eftersom vi tog samma hingst igen, klockan 20.35 är han här Repris, en frisk och pigg liten ardenner hingst som ganska snabbt försöker komma upp på benen.

Peggy och Repris!


En sån liten sötnos!




Peggy är en fantastisk mamma!



Efter några stapplande försök och uppmuntran av Peggy (och lite stöd från oss) så  stod han på benen och hittade på juvret!

Mjölk ger starka barn! (är det någon mer som kommer ihåg den reklamen?)


Sen var det som om han aldrig gjort annat och hungrig var den lille!

passar till och med på när mamma ligger och kämpar med efterbörden! ;) Den lossnade tillslut och både mor och son var pigga, men trötta!

Den 3/6 så är det premiär för grimman, det går bra....  ;)



Det var ett riktigt otäckt väder idag också så vi började med en promenad i stallet på förmiddagen.

Sen kom Ellen och barnen och tittade på det lilla underverket och då passade vi på att ta ut dem en sväng! det var läskigt med regn och blåst och så grimman på igen.  ;)
Repris 2/6 2012  E.Regent U:Peggy

Allt gick som ni ser bra, Peggy och Repris är pigga och friska! Matte är stolt och lycklig (och lite trött ;) !!!

2 kommentarer:

  1. Så glad för er skull! Grattis!! Puss å kram från Ebbarp

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, grattis igen till er, härligt!

    SvaraRadera