lördag 30 juni 2012

Vallby gård

Igår eftermiddag åkte jag och min familj till Vallby för att packa in alla saker i lastbilen så att Magnus, Linnea och mamma och pappa skulle kunna åka till det nya huset i dag. Vi kämpade på i några timmar med att få allt att rymmas i en enda lastbil! Det var nog de jobbigaste timmarna på länge. Inte för att det var tungt eller krångligt, utan för att alla känslor bara bubblade under huden! Det var ju ett faktum att nu var det på riktigt! De flyttar! I mitt huvud vet jag att det är det bästa för mamma och pappa, men i mitt hjärta så gör det ont! Det kommer att bli bra igen det vet jag! Alla minnen av denna underbara plats gjorde sig påtagligt tydliga under gårdagen. När vi äntligen lyckats packa n ALLT och pratade lite innan jag och Oskar, Ellen,Sammy och barnen skulle åka hem så börjar det dugga. Vi kramas och gråter tillsammans och så sätter vi oss i bilen och jag ska köra hem. Nu regnar det ordentligt och våra tårar rinner i samma takt. Det var riktigt skönt att Oskar åkte hem med mig, annars hade nog resan hem varit outhärdlig! Minnena gjorde sig påminda hela vägen hem och jag hade en känsla av att jag MÅSTE suga åt mig av varje sekund och minnas varje sten, blomma, varje träd och varje bild ville jag etsa fast i mitt minne. Så att det aldrig skulle blekna eller försvinna. Men det jobbigaste är ju som alltid alla känslor, alla känslor som de runtomkring mig också har, känslan av att det var så slutgiltigt och samtidigt känslan av att idag är början på något nytt! Det ska bli så härligt att få komma ner och hälsa på, jag åker redan i veckan och då ska vi även umgås och se Madonna på Ullevi. D ska jag göra nya bilder i mitt minne och då kommer det att kännas bra igen. På sätt och vis är jag glad att jag inte kunde vara med idag när de lämnade gården, jag ska köra ett brudpar, men samtidigt så önskar jag att jag kunde vara där och åka med ner till deras nya hem! Det skulle vart roligt att få bära in allt och vara med från starten. Jag är otroligt glad att jag har den familj jag har, min man, våra underbara barn, mamma och pappa, mina syskon och deras familjer, ja hela min fantastiska familj! Jag älskar er!

1 kommentar: