tisdag 23 augusti 2011

Känner mig mosig!

Har gjort äppelmos hela dagen....................

Det blev en del, och det är ju bra. Så nu slipper vi nog köpa äppelmos i år också, skönt. Jag gillar inte köpt sylt eller mos, tycker att det inte smakar som det ska. Är väl bortskämd, konstaterade ju det i fredags, att jag är bortskämd alltså.

Jag var ju på bio med Annika, Mamma och Jessica, vi såg Briedsmaids (skrattfest :)
och sedan så gick vi in på en restaurang i Uppsala och skulle fika/äta lite och såg att de hade oxfile från Faringe för 345 kr......
Det blev ingen oxfile! Vi enades (jag och Annika) om att vi inte ville betala såna summor för något när man inte ens vet om det är gott!
När man dessutom kan laga en mycket god maträtt till en hel familj för nästan samma pengar!!!

Ja ja man ska unna sig ibland, och det gjorde vi också, vi åt jätte god dessert!
Men är det inte konstigt hur det kan vara, men när man är van vid fina råvaror och fräscha produkter är det svårt att känna sig nöjd med halvfabrikat och överpris. Shit jag låter ju som värsta matsnobben och det kanske jag är också, men det står jag för i så fall!
Jag tycker att pulvermos borde förbjudas som människoföda och att hot dogs funkar bäst som hundgodis. Äter hellre havregrynsgröt med hemgjord äppelmos än pulvermos och korv, jag kan dessutom lova att det är sååååå mycket bättre för min kropp!

Ja nu ska jag sluta gnälla, alla gör som dom vill och det gör även jag så nu ska jag gå ut och plocka lite flera äpplen! ; )
Ha de!

1 kommentar:

  1. du e duktig du <3 och så har du dessutom helt rätt. fast jag brukar ju mata mina djur med pulvermos och hotdogs :P /A

    SvaraRadera