måndag 29 augusti 2011

Bäddat för en trevlig helg!

Helgen började redan på fredagen med att jag kastade in min sega kropp i bilen och for hem till mamma och Staffan för att förbereda för att köra halm. Det blev en hel del fixande och trixande innan alla maskiner var ihop kopplande och fungerade som de skulle.... Det var nog 15 år sen jag körde hårdpressen sist!

Så efter en dag med pyssel och efter att halmen blivit strängad så bestämde jag mig för att sova kvar i Vallby, kändes som jag bara skulle åka fram och tillbaka annars.

Följde med Staffan ner i vita huset när han skulle träna.....
Det slutade med att jag var, inte lika svettig men nästan, och igår hade jag träningsvärken från helvetet på besök, mina armar!!! Men kul var det!


Så vaknade jag på lördag morgon av att mamma smög ut i lagårn, då gick jag upp och hjälpte till att mjölka. Sen blev det frukost och så var dagen i full fart igen. Efter lite strul fick vi igång balbanan och till slut funkade knytarna på pressen också och det sprutade ut fina relativt lätta balar i en jämn ström. Tur att du var hemma Staffan, jag har aldrig hunnit så mycket som vi gjorde om jag varit själv!
Men vid fyra var jag tvungen att åka hem.

Vi var bortbjudna på middag kl 18 så nu var det bara att rappa på.

Vi fick en riktigt mysig kväll hos våra vänner med god mat och dryck och framför allt trevligt sällskap.

Sen blev det hemfärd och sängen med älsklingen!

Om vädret håller i sig idag så ska jag åka tillbaka och köra den sista halmen, skulle vara skönt att bli klar.

1 kommentar:

  1. Ja tack för all hjälp, och tack för en god natts sömn, det behövdes också!

    SvaraRadera