söndag 8 september 2013

Ord!

Ord är bara ord....



Är det verkligen så. Kan man säga en sak utan att det får konsekvenser, kan jag skriva detta utan att det får följder? Är jag villig att ta det som kommer efteråt?
Har jag tänkt igenom det jag säger, skriver? 

Ord är mäktiga!

Det du säger till någon du möter kan ändra hela den personens dag. 

Ord är klibbiga, de har hullingar och fastnar i ditt inre. Där kommer de att sitta kvar tills de sakta lossnar bit för bit av glömska, men de släpper kanske aldrig helt. Ett nytt ord kan få det gamla att klibba fast igen och bygger på känslan som det gamla bar på.

Det finns olika sätt att använda dessa ord och dess egenskaper. Vissa ord är mjuka och vackra som smekningar mot din själ, dessa gör gott och hjälper dig att må bra!
Andra ord river i din själ och ditt hjärta, de sitter kvar längre och skaver på ditt humör och din självkänsla. 

Jag försöker alltid finna en ursäkt till varför jag fick dessa ord som skaver så. Eller förstå varför personen sa så till någon jag bryr mig om och sårade dennes känslor.

Jag försöker även hitta de mjuka orden, som smeker och kramar om de jag möter i mitt liv, det finns ALLTID något snällt att säga. 

Nu har jag använt många ord igen och det har jag gjort för att lätta mitt hjärta, rensa min hjärna och för att på något vis uppmana till att du ska välja din ord när du möter någon.


Bygg upp och stötta, krama och trösta istället för att såra och nedvärdera. 
Vi har alla fel och brister och är alla väl medvetna om dom, och om nu någon där ute inte vet om sina brister så kan vi andra vara lite avundsjuka på denne person och samtidigt vara glada för dennes skull, det betyder ju bara att alla personer denne mött i sitt liv varit snälla omtänksamma personer som alltid framhåller det goda i sin nära och kära!

Lev och älska, nu och alltid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar