måndag 30 september 2013

Effektiv...

Tar det inte jätte mycket tid?
Hur hinner du med allt?
Hur orkar du med allt?

Är det inte jobbigt att alltid ha tider att passa och att du måste ut i stallet två gånger om dagen?

Ja du, frågorna är många och svaren är nog säkert lika många. Men det enda som jag kan säga är att all tid jag lägger ner på mina hästar, och ja det blir en hel del tid på ett år, är väl investerad tid i mitt välmående!

All tid som läggs på inte alltför roliga och lockande saker som att mocka och stänga hagar, bära hö och vatten, sopa gångar och rykta hästar, verka hovar och putsa sadel/sele/träns är tid som jag gärna lägger på det för när jag sedan kommer ut och kör eller rider, eller bara promenerar med en unghäst för den delen, är allt slit som bortblåst från minnet.

Det är de där stunderna när man ser att hästen förstår vad jag menar och vi blir så perfekt samspelta som två olika individer kan vara, det är de stunderna som gör att man fortsätter.
Det är som balsam för själen.

Det gör att du orkar nöta på i slask och regn, att du längtar ut i stallet efter en heldag på jobbet, att du orkar kliva upp klockan fem på morgonen för att hinna innan du ska iväg till jobbet.

Det är även de stunderna som ibland gör att i alla fall mina prioriteringar inte riktigt blir som de kanske borde varit, jag struntar i lunchen för då hinner jag det här också, jag slänger i mig middagen och smiter ut.

Men ibland är det precis vad doktorn skulle behöva ordinera.
En stor dos av hästdoft och en långtur på ryggen eller bakom en fyrbent själavårdare!

Det tycker i alla fall jag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar