måndag 14 november 2011

Vila i frid Helge! Underbara älskade Helge!



Nu kan du busa med Dart igen.

Fina Riddarhästen!


Underbare läromästaren.

Helge, som drog hela Luciatåget!

Fina Jessica och Helge, tänk på allt roligt ni gjort tillsammans.

All tid ni myst och gosat,

alla gånger ni ridit ut i skogen eller kört en sväng.

Helge var en verklig klippa och jag är otroligt tacksam för all hjälp jag fått av honom med att uppfostra Primula!

Han tog sig även an större utmaningar! Och klarade av det galant!!!

Men åldern och livet på travet kommer ikapp,

även den charmigaste och snällaste häst! Vila i frid Helge!


Till Jessica!
Nu har ett jobbigt beslut fattats och genomförts, många tårar har trillat ner för dina kinder och tvivel har det funnits gott om.
Men beslutet var rätt och du var stark som stod fast vid det! Du är en underbar vän och jag hoppas verkligen att du vet att jag finns här om du behöver mig, du är alltid välkommen hit och mina pållar står till ditt förfogande när helst du känner för att ta en tur eller bara klappa och mysa.
Jag hoppas att det dröjer länge innan du behöver ta ett så jobbigt beslut igen, men jag vet att om du skulle behöva göra det så klarar du det och vet när det är dags.

Massor med styrkekramar till dig min underbara vän!

3 kommentarer:

  1. Tack så hemskt mkt för hjälpen idag, hade inte klarat det utan dig <3 STOOOOOOOR KRAM <3

    SvaraRadera
  2. Oj vad tungt! Förstår att det måste känts riktigt jobbigt =( Kram

    SvaraRadera
  3. Åkte förbi dig för lite mer än en vecka sen. Kände att något saknade och tänkte direkt på Helge. Skönt för honom att få galoppera på dom evigt gröna ängarna utan smärta nu! <3

    SvaraRadera