onsdag 21 november 2012

Framtidsdrömmar!

Varför heter det så? Framtidsdrömmar, mina drömmar är ju väldigt sällan särskilt verkliga, jag kan flyga, jag är otroligt stark, jag slåss med hemska urtidsmonster och vinner... Ja du hör ju, inte särskilt troligt!

Men mina framtidsdrömmar är ju inte bara fantasier. De skulle ju kunna gå att uppfylla. Så varför just drömmar, varför inte framtidsplaner eller framtidsmål, är det för att det känns mera som ett beslut jag redan fattat och en väg jag bestämt mig för att vandra om jag säger att det är mina framtidsplaner?

Jag har en vision, en framtidsdröm, ett mål eller en plan om vi ska säga så och den har tack vare mitt besked häromdagen vuxit sig liiiite starkare och en gnutta hopp har slagit rot i mitt huvud och i mitt hjärta. Och om allt går som jag planerat så hoppas jag att jag inom fem år ha nått en bra bit på vägen till mitt slutgiltiga mål!







Jag hoppas att du också har framtidsdrömmar, mål, visioner och planer och att du en dag når dit du vill komma. Jag tror att det är en stor del av meningen med vårt liv!

1 kommentar: