onsdag 4 april 2012

Överraskningen som väntade.

Igår så fick jag äntligen tiden att räcka till så nu fick fiskarnas akvarium sig en rejäl rengöring, det behövdes!

Så här på vårkanten verkar det som om algerna får extra energi och bara exploderar. Men nu är de borta och det dröjer ett tag igen innan det är dags att göra en storröjning hos firrarna.

Efter att skurat och bytt vatten, fixat och donat så satte jag mig och njöt av att titta på de tjusiga fiskarna i rent vatten!

Det blir så fint när man gjort rent och fiskarna verkar trivas, de trivs så bra att när jag sitter där och kikar så upptäcker jag ett helt gäng med små Molly yngel som gömmer sig i den stora "roten" och efter en liten stund ser jag flera Guppy yngel  som simmar runt bland växterna. De har tydligen klarat sig undan de stora och hungriga fiskarna!

 Ser du den lille bebisen? I mitten av bilden under den gröna växten så¨syns en liiiiten bak på en Black Molly!
De är otroligt små när de är nyfödda och den här är nog i alla fall ett par veckor gammal.

Ha en bra dag!

1 kommentar: